Monday 8 October 2012

The Amendment of the Constitution ( 2008 ) Myanmar .

                          Myanmar   Leader  Thein  Sein  has   said  in   an  interview  ,   he   would   accept   democracy   Champion   Aung  San   Suu  Kyi  as  president   if   elected  ,  but   added  he   could  not  alone  amend  the  rules   that  bar   her  from   power  .
                       Myanmar's  Constitution   (  2008 )  currently  prohibits  those   with   close  foreign  relatives  from  holding  high   office . 

ျပည္သူလူထု လုိလားရင္ သမၼတ တာ၀န္ယူဖုိ႔လည္း ၀န္မေလးတဲ့ အေၾကာင္းလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။

“က်မ ေျပာတယ္၊ က်မက ႏုိင္ငံေရးပါတီ တခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ပဲ လို႔။ ႏုိင္ငံေရးပါတီတခု ေခါင္းေဆာင္ေနမွေတာ့ သမၼတ လည္း လုပ္ရဲတဲ့ သတၱိ ရွိရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူလူထု လုိလားရင္ လုပ္မွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဖို႔ဆိုတာေတာ့ ဒါကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ကေန ျပင္ရမွာေပါ့။
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို က်မတို႔ လုပ္သြားမယ္ ဆိုတာဟာ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ကတည္းက က်မတို႔ မူတခုအေနနဲ႔ ခ်ထားၿပီးသားပါ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာ ျပင္ဆင္ေရးကိုေတာ့ က်မတို႔ တစိုက္မတ္မတ္ ႀကိဳးစားသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ သမၼတျဖစ္ေရး ကိစၥ တခုတည္းကို မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားဟာေတြလည္း ျပင္စရာေတြ လုိပါတယ္။”

ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ပဲ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကလည္း ၿပီးခဲ့တဲ့လ သူ႔ရဲ႕
အေမရိကန္ ခရီးစဥ္အတြင္း - ျပည္သူလူထု ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ သူ အေနနဲ႔ လက္မခံႏုိင္စရာ မရွိဘူး၊ လူထုရဲ႕ သေဘာထားဆႏၵသာ အဓိက ျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ လကုန္ပိုင္းက BBC သတင္းဌာနနဲ႔ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းစဥ္မွာ ေျပာသြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒ ဥပေဒအရ ဆိုေတာ့ မိသားစု၀င္ေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံျခားသားတိုင္းျပည္တခုရဲ႕ ႏုိင္ငံသား ခံယူထားသူေတြ ရွိတဲ့အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ သမၼတ အျဖစ္ အေရြးခံခြင့္ မရဘဲ ျဖစ္ေနတာပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္ခါစ အေျခအေနမွာပဲ ရွိေသးတယ္ဆိုတာကို သတိမူဖုိ႔ ကိုလည္း ဒီသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သတိေပး ေျပာသြား ခဲ့ပါတယ္။

“က်မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ စနစ္ဟာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္လို႔ ေျပာလို႔မရေသးပါဘူး။ က်မတို႔ရဲ႕ အခုလက္ရွိ အေျခအေနဟာ ဒီမိုကေရစီလမ္းကို ေလွ်ာက္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပဖို႔ က်မသြားတာပါ။ ဒီေတာ့ က်မတုိ႔ အခု ဒီမိုကေရစီ လမ္းစကို ေရာက္တယ္ ဆိုတာဟာ က်မ ခဏခဏ ေျပာပါတယ္၊ ဒါ ျဖဴးေျဖာင့္ေနတဲ့ လမ္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔ ကိုယ္တိုင္ ေဆာက္ယူရမယ့္လမ္းပါ။ က်မတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ ဆိုေတာ့ အဓိက ကေတာ့ ျပည္သူလူထုပါ။ ျပည္သူလူထုနဲ႔ က်မတို႔ အၿမဲပဲ လက္တြဲၿပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြက ေဆာက္တည္ရမယ့္လမ္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အစိုးရကေရာလို႔ တခ်ိဳ႕ ေမးလိမ့္မယ္။ အစိုးရက ျပည္သူလူထုရဲ႕ အင္အားအရ လုိက္လုပ္ရမွာ။ ဒါမွလည္း ဒီမိုကေရစီက်မွာ။ ဒါကို က်မတို႔ ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ အမ်ားႀကီး သတိထားဖို႔လိုတယ္။ အမ်ားႀကီးလည္း ႀကိဳးစားဖို႔ လိုတယ္ ဆိုတာကို က်မ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဆိုလို႔ရွိရင္ အခုအေျခအေနကို အားလံုး ေကာင္းေနၿပီ ဆိုၿပီးေတာ့ အလြန္အကဲ အေကာင္းျမင္တယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။ ဒီလို အားလံုး ေကာင္းေနတဲ့ အေျခအေန မဟုတ္ေသးပါဘူး ဆိုတာကိုလည္း က်မတုိ႔ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အားလံုးေကာင္းေအာင္ လုပ္ရမယ့္ အေျခအေနပါ။ လုပ္ႏိုင္ဖို႔လည္း အခြင့္အလမ္းေတာ့ ရွိလာၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအခြင့္အလမ္းကို က်မတို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးႏုိင္မွ က်မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာမွာပါ။ လြယ္မွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။”

No comments:

Post a Comment